Saturday, July 4, 2009

selamat tinggal agrobank

pada 3hbln 7 tammat la sudah praktikal aku di agrobank...sekejap jer masa berlalu dh cukup 8 minggu aku kat sana...walaupon mula2 susah jugak nak sesuai kan diri tp lama berjaya gak sesuaikan diri..walaupun sekejap jer tapi banyak pengalaman dan ilmu yg aku dpt masa praktikal kat sana...aku nk ucapkan ribuan terimakasih kepada staff-staff di agrobank sg buloh kerana sudi membantu dan memberikan kerjasama kpd aku sepanjang aku berpraktikal di sana... perjuangan aku di ukm masih belum selesai dan aku perlu teruskan
perjuangan ini...


p/s:ayat-ayat skema yang di gunakan utk nampak profesional...huhuhu



hadiah yang aku dapat masa majlis perpisahan

Sunday, May 31, 2009

enjit-enjit semut


dengar lagu nie teringat di zaman kanak-kanak...huhuhu...sangat best lagu nie

video

Thursday, May 28, 2009

hello agrobank sg buloh...

ermmm...kne paksa praktikal mse cuti sem nie sungguh boring skali...
sungguh boring apabila terpaksa wat kerja tanpa ikhlas...kat sini tibe2
aku berubah menjadi sorg yg pemalu dan ada yg cakap aku sangat
pendiam...hahahaha..lawaknya dorg masih lom kenal ngn aku lagi,
coz aku sgt pandai berlakon jd sorg yg sgt suci...kahkahkah...tak sia-sia
aku msok teater...

sume owg dok b'cerita pasal praktikal, ada yg cerita best dan ada gak yg
senasib ngn aku xde kerja...busan gler hari2 xde kerja yg nk dibuat,
aku cuma kne dtg kerja awal sebelum kol 8.30 sebab kena punch kad
dan menunggu masa blik untuk balik dan punch kad..huhuhu...itu la
rutin harian aku selama 3 minggu ini...huuhuhu....

Saturday, April 25, 2009

selangor 'VS' kelantan

dengan bangga nyer aku umum kemenangan adalah milik selangor untuk piala FA tahun 2009...



anak jati selangor

huhu...td aku sempat la tgk skejap jer bola selangor lwn kelantan coz ada discusion...pas abes discusion perut pon dh b'keroncong mintak diisi,so aku bersama dayah ngn rumate aku yg yg merupakan penyokong setia selangor pergi la makan kat citarasa timur...ketibaan aku di sambut ngn sorakan gol dari penyokong selangor yg menyamakan kedudukan ngn kelantan 1-1...ngt dorg sorak kat aku baru nk wat control ayu..hihihi...ramai gila owg yg tgk bola kat sini,so aku pon pilih la tmpt belakang sikit dekat ngn penyokong2 selongor,kat kedai nie penyokong kelantan dok kat barisan dpn skali (semangat giler)...huhuhu...abg yg amik order nie xpandang muka aku pon yg lawa nie masa amik order coz mata dia asyik pandang tv jer,pas2 yg tukang masak pon masak cepat gila...nasib baik aku ngah lapor so telan jer....

pas tamat masa perlawanan keputusan seri 1-1 sama...dan akhirnya selangor menang ngn sepak kan penalti 4-1...huhu..aku ngan semangat nyer bersorak dgn girang nyer tanpa sedar mata2 yg memandang...huhuhu...aku kesah hape!!!



Friday, April 24, 2009

segi tiga bermuda (bermuda triangle)



JURUTERBANG sebuah pesawat kecil yang dalam perjalanan dari Florida ke Kepulauan Bahamas baru saja melaporkan ke Pusat Kawalan Trafik Udara bahawa pesawatnya akan mendaki ke paras 10,000 kaki. Pagi itu cuaca sangat baik, dan lautan yang terbentang luas kelihatan tenang. Si juruterbang dapat melihat kapal-kapal, kecil dan besar, di bawah sana. Melihatkan suasana yang cukup baik, dia begitu yakin dapat melakukan penerbangan dengan lancar, dan membawa penumpang yang bakal diambilnya di Bahamas kelak untuk kembali ke Florida

Tiba-tiba dia terganggu, atau begitulah keadaan yang dianggap oleh pegawai trafik udara yang mengawasi penerbangan pesawat kecil itu. Suara si juruterbang seolah-olah dalam kebingungan. Butiran percakapannya agak sukar difahami, tetapi dapat juga pegawai itu menangkap beberapa perkara seperti tidak pasti arah penerbangan kabus datang entah dari mana dan kawalan pesawat kucar-kacir. Selang beberapa ketika, suara juruterbang itu terus sunyi dalam talian. Tompokan pada skrin kawalan trafik yang menandakan kedudukan pesawat kecil itu tiba-tiba hilang.


Laporan mengenai kehilangan sebuah kapal terbang dan juruterbang, dengan kemungkinan berlakunya kemalangan kapal terbang terhempas, telah difailkan, dan operasi mencari telah dilancarkan. Pencarian telah melibatkan satu kawasan yang luas, tetapi tiada sebarang kesan kapal terbang kecil dan juruterbangnya, jika dia terselamat dari kejadian terhempas. Kapal-kapal yang lalu di situ telah dihubungi, begitu juga banyak pesawat lain yang turut terbang hampir dengan kawasan itu pada pagi tersebut, tetapi tiada sesiapa pun yang perasan akan kapal terbang kecil itu atau apa-apa perkara ganjil.Ini adalah situasi yang seringkali digambarkan mengenai kes-kes kehilangan di satu kawasan laut khusus di Lautan Atlantik, berdekatan rantau Karibean, yang pada hari ini dikenali sebagai Segitiga Bermuda.

Dalam rekod, berpuluh-puluh kapal terbang dan kapal laut telah hilang tanpa dapat dikesan lagi dalam kawasan ini. Apakah sebenarnya yang telah terjadi kepada kapal-kapal terbang dan kapal-kapal laut itu, serta mereka yang berada di dalamnya? Ini adalah soalan yang masih belum terjawab sepenuhnya

Apakah itu Segitiga Bermuda, dan di manakah lokasinya? Segitiga Bermuda bukanlah satu segitiga fizikal, sebaliknya cuma satu penyempadanan yang membataskan kawasan di mana sering berlakunya kehilangan kapal terbang dan kapal laut secara bermisteri. Segitiga ini disempadani tiga garis lurus yang menghubungkan Pulau Bermuda ke Miami di Florida, Amerika Syarikat, ke Puerto Rico, kemudian kembali ke Bermuda, seperti dalam peta di sebelah
Di dalam kawasan berbentuk segitiga inilah berlakunya kehilangan kapal terbang dan kapal laut tanpa sebarang sebab yang munasabah, dan tanpa dapat dikesan lagi selepas itu, biarpun bangkai pesawat atau kapal, mahupun mayat mereka yang berada di dalamnya - jika hendak dikatakan bahawa pesawat dan kapal itu telah menghadapi kemalangan.

Sebenarnya jumlah bencana pesawat udara dan kapal laut di dalam lingkungan segitiga ini mungkin tidak jauh berbeza dengan kawasan lain di seluruh dunia, tetapi apa yang ganjil adalah bagaimana kes-kes di Segitiga Bermuda berlaku dengan sebegitu bermisteri. Kehilangan sepenuhnya bagi majoriti kes, seolah-olah pesawat udara dan kapal laut itu telah dibawa keluar dari dunia ini bersama-sama anak kapal sekaligus.

Antara kes yang sering disebut berkaitan misteri Segitiga Bermuda adalah kehilangan skuadron pesawat pengebom Amerika Syarikat, dipanggil Flight 19 pada tahun 1945. Skuadron itu telah melakukan penerbangan di kawasan Segitiga Bermuda. Seluruh skuadron tersebut telah lenyap dari imbasan radar, tanpa melaporkan sebarang perkara ganjil kecuali masalah menentukan hala penerbangan, yang mungkin menandakan kerosakan kompas. Sebuah pesawat yang dikerahkan untuk mencari skuadron itu turut hilang, tetapi ia kemudiannya telah ditemui terhempas di laut.Sebuah kapal pengangkut arang batu sepanjang 522 kaki, USS Cyclops, lesap bersama 309 anak kapal pada tahun 1952. Sebuah kapal lain, Sylvia L. Ossa, sepanjang 590 kaki hilang berdekatan Bermuda pada tahun 1976, bersama 37 orang anak kapal.

Berbagai teori telah diutarakan banyak pihak mengenai punca kes-kes kehilangan misteri ini. Ada yang mengatakan kawasan Segitiga Bermuda itu adalah lingkungan kuasa sihir, dan pusat kegiatan syaitan. Sememangnya tidak jauh dari Segitiga Bermuda, iaitu di pulau Haiti, amalan voodoo yang melibatkan ilmu sihir dan pemahaman berkaitan kuasa baik dan kuasa jahat adalah sangat kuat (perhatikan The Tome edisi 5, berkenaan zombie yang ada kaitan dengan amalan voodoo). Ada juga yang mengaitkan Segitiga Bermuda dengan misteri Atlantis, kota purba yang tenggelam ke dasar laut (lihat The Tome edisi 7). Akan tetapi teori-teori sebegini lebih bersifat spekulatif, dan tidak memiliki dasar saintifik atau logik yang kukuh
Sebaliknya kita akan sentuh di sini berkenaan teori yang lebih saintifik. Banyak laporan menyatakan bahawa kehilangan sering didahului masalah kompas yang gagal menunjukkan arah dengan tepat. Ini mungkin memberi petunjuk kepada kita bahawa terdapat medan magnet, atau medan elektromagnet, yang luar biasa di lingkungan segitiga tersebut. Planet bumi memiliki medan magnet yang mengalir dari Kutub Selatan ke Kutub Utara, dan medan ini seragam di seluruh planet. Kompas yang berfungsi dengan baik akan mengikut arah aliran ini, jarumnya beralih supaya selari dengan arah aliran, justeru setiap hujungnya menghala ke setiap kutub
Tetapi terdapat situasi tertentu di mana fungsi kompas akan terganggu. Jika terdapat sumber medan magnet yang berasingan, ia akan memaksa kompas patuh kepada aliran medan baru itu. Jika anda meletakkan satu magnet berdekatan sebuah kompas, anda akan perhatikan bahawa jarum kompas akan tertarik kepada magnet itu, dan mengabaikan tarikan medan magnet bumi.

Apakah yang menyebabkan jarum kompas dalam pesawat dan kapal yang hilang itu berputar-putar tanpa dapat memberi penunjuk arah yang tetap? Mungkin terdapat medan elektromagnet yang berubah-ubah dalam kawasan Segitiga Bermuda. Maka apakah pula yang menyebabkan medan tersebut berada di dalam segitiga itu
Medan elektromagnetik boleh mempengaruhi banyak perkara, antaranya keadaan sesuatu bahan. Eksperimen ke atas model skala Piramid Agung di Giza, Mesir (lihat The Tome edisi 1) menunjukkan bahawa suatu medan elektromagnet yang luar biasa terkandung di dalam piramid dan tertumpu pada satu kedudukan tertentu. Sesetengah pihak mengatakan medan elektromagnet inilah yang memelihara mumia sebegitu baik selama ribuan tahun, dan mencetuskan pengalaman aneh di kalangan orang yang masuk ke dalam piramid. Terdapat juga kajian yang menunjukkan medan elektromagnet boleh membuatkan sesetengah objek terawang-awang di udara dan berubah sifat.

Medan elektromagnet turut memberi kesan terhadap saraf dan persepsi deria manusia. Kajian ada menunjukkan bahawa kita boleh menjadi gelisah dan tidak tenang jika didedahkan kepada medan elektromagnet yang kuat, dan kita sedia maklum apa yang boleh berlaku jika kita berasa gelisah dan kacau-bilau semasa melakukan sesuatu yang memerlukan tumpuan. Jika medan ini wujud di Segitiga Bermuda pada magnitud yang luar biasa, ada kemungkinan mereka yang lalu di dalam kawasan tersebut akan nampak atau dengar sesuatu yang aneh, biarpun ia sebenarnya tidak wujud di situ. Ini seterusnya akan mengugat orientasi, dan dengan mudah pengendalian pesawat atau kapal akan terjejas.

Perubahan cuaca secara mendadak, dari segi angin, arus laut, tekanan udara dan sebagainya juga boleh menjadi sebab berlakunya sesuatu yang buruk ke atas kapal terbang dan kapal laut. Dalam rekod, terdapat beberapa kejadian yang serius dalam cuaca yang boleh dikatakan baik menimpa beberapa penerbangan komersial, seperti pada 28 Ogos 1991 dan 17 Januari 1996, kedua-duanya melibatkan pesawat Airbus yang digunakan American Airlines. Dalam kedua-dua kejadian, ramai penumpang tercedera akibat pesawat yang ditimpa gelombang udara (air turbulence), kemudian menjunam apabila memasuki poket udara.

Poket udara adalah kawasan di mana udaranya bergerak ke bawah atau bertekanan rendah, mengakibatkan kapal terbang yang melaluinya menjunam ke bawah secara tiba-tiba. Juruterbang yang terlatih akan dapat mengawal pesawat dengan baik dalam situasi sebegini, tetapi para penumpang selalunya akan menghadapi keadaan tidak selesa, terkejut atau tercedera akibat lambungan kuat
Namun ia masih tidak cukup untuk menjelaskan kenapa sebegitu pesawat, kapal dan mereka yang mengendalikannya lenyap secara mendadak tanpa dapat dikesan lagi, tanpa dapat dipastikan sama ada berlakunya kemalangan seperti terhempas atau tenggelam. Tetapi, ya, ia adalah lautan yang luas lagi dalam, dan amat sukar untuk mencari suatu objek yang secara relatifnya sangat kecil di situ. Sebenarnya terdapat juga beberapa kes di mana kapal yang hilang telah ditemui semula, tetapi tanpa anak kapal.

Teori lain pula menyebut tentang vorteks atau gangguan dalam lipatan daya graviti, masa dan dimensi - teori yang lebih rumit dan kedengaran sangat luar biasa, biarpun vorteks sebenarnya wujud, yakni di angkasa lepas. Lubang hitam, atau black hole adalah suatu vorteks, di mana daya gravitinya cukup kuat hinggakan cahaya pun tidak dapat lepas daripada tarikannya. Apa jua yang disedut lubang hitam akan musnah dan lenyap. Jika wujud sebuah vorteks seumpama lubang hitam di Segitiga Bermuda, apa jua yang mendekatinya akan disedut dan akhirnya hilang begitu saja. Tetapi sebuah lubang hitam mahupun sebarang fenomena seumpanya tidak pernah dikesan di mana-mana sekalipun di planet Bumi kita ini, dan ia kedengaran agak mustahil untuk berlaku di sini.

Pada masa yang sama, penyiasatan telah mendapati betapa keterangan yang pada mulanya kedengaran penuh dengan kejadian aneh telah berubah-ubah, lalu akhirnya didapati bahawa kemalangan berlaku atas sebab biasa semata-mata. Mungkinkah beberapa kes yang sebelumnya dilaporkan penuh dengan misteri hanyalah akibat ditokok-tambah pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab.

Dalam kes Flight 19 yang disampaikan di atas, pada mulanya timbul cerita bahawa juruterbang dalam skuadron itu melaporkan melihat sesuatu yang aneh, tetapi ini kemudiannya disangkal oleh laporan rasmi. Berkemungkinan besar kompas pesawat-pesawat itu telah gagal berfungsi (atas sebab apa?), dan tanpa dapat menentukan hala tuju yang tepat, kesemua pesawat itu mungkin telah kehabisan bahan api dan jatuh menjunam ke dalam laut.

Faktor manusia jika tidak boleh ditolak sepenuhnya. Pada hari ini, di lautan seluruh dunia, kegiatan pengganas dan lanun masih menjadi risiko besar, khususnya di perairan berdekatan rantau Karibean dan Amerika Latin, di mana banyak kumpulan penjenayah, antaranya penyeludup dan pengedar dadah, masih bergiat. Tidak mustahil kapal-kapal yang hilang di dalam Segitiga Bermuda sebenarnya telah diserang lanun atau penjahat, kapalnya ditinggalkan atau dibawa lari bersama untuk digunakan dalam kegiatan haram mereka.

Pada hari ini, kita mendapati bahawa banyak penerbangan dan pelayaran dilakukan merentasi kawasan segitiga ini setiap hari. Para juruterbang, syarikat penerbangan, pelayar dan syarikat perkapalan nampaknya tidak begitu endahkan Segitiga Bermuda

nadia a.k.a mafia

nama aku dalam i/c nadiah binti md sharif a.k.a nadia mafia,huhu...name mafia 2 aku dapat mase form 3,kawan2 yg bg sbb ape aku pon xtau...huhuhu...mayb dorg ckp aku jalan mcm mafia kot tp aku rase aku jalan ayu jer sia p leh wat catw alk lg 2...aku mula bernafas di bumi nie pada tanggal 27 july 1988 kat hospital kl...kg halaman aku kat kg melayu sri kundang (yg t'cinta) sg buloh,selangor...

nama ayah md sharif a.k.a p ak sarip roti canai,huhu...bapak aku owg paling famous klu kat kg aku ( kundang) coz dia adalah p'buat roti canai yg paling sedap dan laris skali yg penah aku jumpa...heheh (puji ayah aku sendiri lak)...owg yg jd sumber inspirasi bapak aku ntok tros wat roti canai nie tentu la my mom yg di kenali s bg kak chah klu kat kg aku...Darah yg mengalir yg mengalir dlm tubuh ku bkn la darah pahlawan tp darah business,huhu...sbb 2 aku amik business in finance kat ukm nie...utk tros kan tra disi turun temurun nie...

pak sarip nie ada 4 owg anak yg m acam2 karenah iaitu haizal(ajan), zubir(angah), nor'ain (ain) dan yg last skali kuar nadiah (????)...huhu...abg2 aku tlh me mberi laluan kat kakak aku ntok melangkah bendul sbyk 2 kali ntok kawin ngn jejaka idaman nyer...huhu..ntah ble la bujang 2 t'lajak kat umah aku 2 nk kawin pon aku xtau...hohoho...skrg nie aku dh ada 3 org ank buah yg t'sangat la nakal iaitu adam,syafirah dan yg terbaru aleeya...




my beloved family...love so much...



...my sibilings....



...love forever...



my naughty nephew!!!syafirah n adam

testing...testing...1,2,3...


aku memblog kan diriku...
huhuhu...nie my 1st entry...
tiba2 terasa nk wat blog pas terjebak ngn virus facebook... kahkahkah....sume nyer berlaku mase sume owg dok tnsion ngn exm...dan aku pulak rase cm nk wat blog plak...dan akhirnya aku b'jaya wat blog pas sekian lame nyerr asyik dok bace blog owg laen...